Different didactic strategies in science teaching

informative text and video

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22294/eduper/ppge/ufv.v10i0.7101

Keywords:

Didactic strategies. Informative text. Educational video

Abstract

This article consists of an experience report about one of the activities developed during the Masters Course in Science Teaching at the University of the State of Amazonas – UEA, in the discipline Instrumentation for Science Teaching. The use of different strategies can assist the teacher in teaching-learning processes, as well as encourage students to discuss important issues about science in the classroom. The use of informative texts and educational videos are important tools to develop the reading and interpretation capacity of an autonomous subject in the course of his or her own learning. Besides attracting the attention of students to the topic discussed in the classroom, the use of didactic strategies in science teaching is considered an essential alternative to achieve important results in understanding the content taught, thus improving student learning.

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Author Biographies

Karoline Duarte Lopes, Universidade do Estado do Amazonas

Mestra em Educação em Ciências na Amazônia pela Universidade do Estado do Amazonas - UEA. Graduada em Licenciatura em Ciências Biológicas pelo Instituto Federal do Amazonas.

Cirlande Cabral da Silva, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amazonas

Atualmente é professor do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amazonas (IFAM). Pós-doutorado em Educação em Ciências pela Universidade Federal de Santa Maria. Doutorado em Ensino de Ciências pela Universidade Federal do Mato Grosso. Mestrado em Genética e Evolução pela Universidade Federal de São Carlos.

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Published

2019-12-24

How to Cite

LOPES, K. D.; SILVA, C. C. da. Different didactic strategies in science teaching: informative text and video . Educação em Perspectiva, Viçosa, MG, v. 10, p. e019035, 2019. DOI: 10.22294/eduper/ppge/ufv.v10i0.7101. Disponível em: https://periodicos.ufv.br/educacaoemperspectiva/article/view/7101. Acesso em: 22 jul. 2024.

Issue

Section

Relatos de experiência