An interdisciplinary learning experiment in a pandemic context

Authors

  • Sílvia Isabel do Rosário Ribeiro Escola Superior de Tecnologia e Gestão de Águeda - Universidade de Aveiro
  • Ana Rita Calvão Higher School of Technology and Management of Águeda – University of Aveiro https://orcid.org/0000-0001-6550-0223

DOI:

https://doi.org/10.33228/scribes.2021.v2.12286

Abstract

This study aims to report an interdisciplinary assignment experiment developed, in competences aggregation, in the context of two curricular units of the Degree in Office Management and Business Communication, taught at the Higher School of Technology and Management of Águeda – University of Aveiro, in Portugal. This assignment took place in the 1st semester of 2020/2021, reason why its implementation was influenced by the COVID-19 pandemic containment measures. Thus, we intend to describe this experience and understand the reactions of the students involved to the proposed assignment and methodology. This is, therefore, a study with a descriptive component, complemented by a quantitative analysis of the data obtained from the application of a questionnaire to the students involved. The results of this questionnaire show that, globally, the students are satisfied with the option for the aggregation of skills, highlighting, however, the difficulties experienced in terms of group work. The experience as a whole proved to be less satisfactory than others carried out in a non-pandemic context, both in terms of marks obtained and in terms of appreciation of the experience.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Sílvia Isabel do Rosário Ribeiro, Escola Superior de Tecnologia e Gestão de Águeda - Universidade de Aveiro

Licenciada em Línguas e Literaturas Modernas (Estudos Portugueses e Franceses) em 2002, Mestre em Linguística Portuguesa (2006), Doutora em Linguística Portuguesa (2011), pela Universidade de Coimbra (Portugal)

Ana Rita Calvão, Higher School of Technology and Management of Águeda – University of Aveiro

Professora na Escola Superior de Tecnologia e Gestão de Águeda da Universidade de Aveiro desde 1999, onde leciona disciplinas relacionadas com os sistemas de informação geográfica, o ensino da matemática e as aplicações de escritório eletrónico. Tem sido orientadora de estágios e projetos no âmbito da formação em contexto de trabalho. Já foi Diretora do Curso de Especialização Tecnológica em Sistemas de Informação Geográfica, membro da Comissão de Curso da Licenciatura em Técnico Superior de Secretariado (2012-2016) e da Licenciatura em Secretariado e Comunicação Empresarial (2016-2017), entre outras atribuições. Foi, de setembro de 2017 a setembro de 2019, Vice-Diretora do curso de Licenciatura em Secretariado e Comunicação Empresarial. Integrou a Comissão Executiva da ESTGA-UA a 1 de julho de 2019, sendo responsável pelas funções relacionadas com a área da comunicação, interna e externa, das relações públicas, da divulgação da oferta educativa da escola e da organização e gestão de eventos. Pertence às comissões científica e organizadora do Torneio Estudantil de Computação multilinguagem de Aveiro - TECLA e tem integrado comissões científicas de congressos e revistas nacionais e internacionais. Os seus interesses de investigação centram-se nas áreas dos SIG e do secretariado e comunicação empresarial, tendo sido autora de algumas publicações nacionais e internacionais nestas áreas.

Published

2021-09-23 — Updated on 2021-09-23

Versions

How to Cite

do Rosário Ribeiro, S. I. ., & Ana Rita. (2021). An interdisciplinary learning experiment in a pandemic context. SCRIBES - Brazilian Journal of Management and Secretarial Studies, 2(1). https://doi.org/10.33228/scribes.2021.v2.12286