Continuing education of Spanish teachers in the context of Action Research

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22294/eduper/ppge/ufv.v12i01.12181

Keywords:

Education, Teacher training, Ongoing training, Spanish teachers, Action research

Abstract

This text aims to analyze an experience of continuing education for Spanish teachers promoted based on action research. Specifically, it seeks to: a) get to know the perceptions of participating professionals about the concept of continuing education; b) investigate the advantages and disadvantages of action research as a method for continuing teacher education. Methodologically, the study is characterized as qualitative and exploratory. Action research, in addition to being the object of investigation, was also used as a method. The data were recorded in a field diary and analyzed based on content analysis (BARDIN, 2011). As a result, it was identified that continuing education actions developed based on participatory methodologies encourage the participation, appropriation and engagement of teachers, which can contribute to educational management decisions about the design of these processes.

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Author Biographies

Caroline Gonçalves Feijó-Quadrado, Universidade Federal do Pampa - Campus Jaguarão

Doutoranda em Letras pela Universidade Federal de Pelotas. Mestra em Educação e Licenciada em Letras - português e espanhol pela Universidade Federal do Pampa (Unipampa) - campus Jaguarão. Atua como Assistente em Administração também na Unipampa - campus Jaguarão.

Paula Bianchi, Universidade Federal do Pampa

Doutora em Educação Física pela Universidade Federal de Santa Catarina. Realizou estágio de doutorado no exterior na Universitat de Barcelona. Mestre em Educação Física pelo Programa de Pós-Graduação em Educação Física da Universidade Federal de Santa Catarina. Atualmente é professora da Universidade Federal do Pampa e do Programa de Pós-Graduação em Educação - Curso de Mestrado em Educação/Mestrado Profissional.

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Published

2023-12-01

How to Cite

FEIJÓ-QUADRADO, C. G.; BIANCHI, P. Continuing education of Spanish teachers in the context of Action Research. Educação em Perspectiva, Viçosa, MG, v. 12, p. e021017, 2023. DOI: 10.22294/eduper/ppge/ufv.v12i01.12181. Disponível em: https://periodicos.ufv.br/educacaoemperspectiva/article/view/12181. Acesso em: 27 jul. 2024.