Literatura e extensão: processo essencial na formação de leitores
DOI:
https://doi.org/10.21284/elo.v4i2.83Abstract
O relato aponta reflexões sobre a prática de cursos de extensão na área de Literatura, desenvolvidos na Universidade Federal do Rio Grande, vinculados ao Instituto de Letras e Artes. Análises de Aguiar e Bordini (1993), Candido (2004) e Lajolo e Zilberman (1996, 2001 e 2009) norteiam alguns dos pontos sobre leitura e formação de leitores que estão na base de nossa práxis enquanto coordenadora e docentes envolvidas nos projetos extensionistas. As atividades visam despertar o prazer relacionado ao ato da leitura, bem como ampliar a relação entre a formação de leitores e a ampliação da inserção social de indivíduos atuantes na sociedade.
Downloads
Downloads
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
A. Authors grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
B. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g. publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
C. The journal holds the right to make format, orthographic and grammatical changes in the article to ensure the language standards, respecting the author’s style as well.
D. The opinions expressed by the authors are of their exclusive responsibility.