NAF: an extension project that contributes to the development of students, society and public institutions

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21284/elo.v10i.11625

Keywords:

Fiscal Education. Extension. NAF Project.

Abstract

The “UFCA Accounting and Tax Support Center” is an extension project created in 2019. The purpose of this report is to describe the activities developed by the NAF extension project. Initially, training was offered by the Federal Revenue Service, SEFAZ-CE and by the advisor teacher for the training of students. Meetings were also held to organize the project. Soon after, assistance to society began. It was noticed that there was a lot of student participation, increased interpersonal relationships and improved communication. Thus, it was identified that the project is of great relevance for all involved

Downloads

Download data is not yet available.

References

AGNOLIN, Tatiane Daniela. A importância da tecnologia da informação na contabilidade: um estudo em uma empresa de prestação de serviços contábeis em Caxias do Sul – RS. 2017. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Ciências Contábeis) - Universidade de Caxias do Sul, Caxias do Sul, 2008.

BRASIL. A Cidadania Fiscal na Receita Federal. Disponível em: <http://receita.economia.gov.br/acessorapido/direitos-e-deveres/educacao-fiscal/a-educacao-fiscal-na-receita-federal>. Acesso em 17 Jun. 2020.

BRASIL. Educação Fiscal. Disponível em: <http://receita.economia.gov.br/acesso-rapido/direitos-e-deveres/educacao-fiscal>. Acesso em: 17 Set. 2020.

CAIXA ECONÔMICA FEDERAL. Auxílio Emergencial do Governo Federal. Disponível em: <https://auxilio.caixa.gov.br/#/inicio>. Acesso em: 04 Ago. 2020.

DEMETRIO, Vanessa Lima. A importância do relacionamento interpessoal no ambiente de trabalho, liderança. Disponível em: <https://www.webartigos.com/artigos/a-importancia-do-relacionamento-interpessoal-no-ambiente-de-trabalho-lideranca/118344>. Acesso em: 08 Set. 2020.

GRZYBOVSKI, Denize; HAHN, Tatiana Gaertner. Educação fiscal: premissa para melhor percepção da questão tributária. Revista de Administração Pública, Rio de Janeiro, v. 40, n. 5, p. 841-864, 2006.

LOYOLA, Micheli Franzoni de; PAIVA, Emílio. A importância da comunicação entre líderes e liderados. Memorial TCC – Caderno da Graduação, [s. l.], v. 3, n. 1, p. 239-255, 2017.

MOREIRA, Josicleide de Amorim Pereira; VIEIRA, Maria das Graças; SILVA, Cristiane Gomes da. Entre a Teoria, a Prática e a Tecnologia: Relação entre o Saber Teórico e o Saber Prático no Contexto da Formação Contábil e o Pensamento de Jüngen Habermas. Brazilian Business Review, v. 12, n. 4, p. 130-148, 2015.

SILVA KOGLIN, Terena Souza da; OLIVEIRA KOGLIN, João Carlos de. A importância da extensão nas universidades brasileiras e a transição do reconhecimento ao descaso. Revista Brasileira de Extensão Universitária, [s. l.], v. 10, n. 2, p. 71-78, 2019.

SOUZA, Eliene Costa de; SOUSA, Sara Neris; SILVA, Anderson Roberto Pires e; GONÇALVES, Tadeu Junior de Castro. As características qualitativas da informação contábil a partir da percepção dos profissionais de contabilidade. Anais do XII Congresso UFPE de Ciências Contábeis, [s. l.], v. 3, p. 1-17, 2018.

UFCA itinerante. Disponível em: <https://www.ufca.edu.br/academico/extensao/ufca-itinerante/>. Acesso em: 05 Ago. 2020.

Published

2021-03-18

How to Cite

GOMES, G. G. P. ., MORAIS , H. A. R. de M. ., & MONTEIRO, R. A. (2021). NAF: an extension project that contributes to the development of students, society and public institutions. Revista ELO – Diálogos Em Extensão, 10, 1–7. https://doi.org/10.21284/elo.v10i.11625

Issue

Section

Relatos de Experiência