Mapping possible paths database of public and public-private services in São Paulo at Clínica Psicológica Ana Maria Poppovic/PUC-SP

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21284/elo.v12i.16298

Keywords:

Professional training, Extensionist improvement, Service management, Database

Abstract

The project was born from the demand historically placed on the social service of the Ana Maria Poppovic Psychological Clinic of PUC-SP to update, expand and make available information related to the areas of assistance, health, education, culture/leisure, sports, housing and transportation. The objective was to ensure broad and facilitated access to the network of public and public-private services through the development of a database, in order to contemplate, with the highest possible quality, the demands of PUC-SP sectors that serve the community, as well as students, teachers and staff. To this end, existing information was updated, a database was modeled and populated, and an application called MACAP was developed, which quickly provides information whose data were researched and collected during project implementation.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ARAÚJO, Renata; SIQUEIRA, Sean. Vamos ampliar nossa visão sobre sistemas de informação? SBC Horizontes. Junho 2023. Disponível em: https://horizontes.sbc.org.br/index.php/2023/06/vamos-ampliarnossa-visao-sobre-sistemas-de-informacao/. Acesso em 05 set. 2023.

CAVALCANTE, Rita; PRÉDES, Rosa. Tecnologias da informação e da comunicação, políticas sociais e o trabalho de assistentes sociais. Revista Serv. Social e Sociedade, n. 144, p. 110-118, 2022. Disponível em: https://www.scielo.br/j/sssoc/a/JW9dK5Qt5wX4tVM8rnxDDVJ/#. Acesso em 31 ago. 2023.

CLÍNICA PSICOLÓGICAANA MARIA POPPOVIC. A clínica. (2023a). Disponível em: https:// www.pucsp.br/clinica/. Acesso em 04 set. 2023.

______. Triagem. (2023b). Disponível em: https://www.pucsp.br/clinica/servicos-alunos/triageml.html. Acesso em 04 set. 2023.

RICO, Elizabeth Melo, DEGENSZAJN, Raquel Raichelis (orgs). Gestão social: uma questão em debate. Educ. IEE, PUC-SP, São Paulo, 1999.

RICO, Elizabeth Melo; PADULA, Roberto Sanches. Mapeando caminhos possíveis: construção de base de dados com o uso das tecnologias de informação a partir do reconhecimento dos serviços públicos e públicoprivados do município de São Paulo. Relatório Acadêmico da pesquisa de extensão (PIPEXT). São Paulo: PUC-SP, 2021.

TRIGO, Ruth Yamada Lopes. Viver no mundo VUCA: o impacto da tecnologia e da inteligência artificial nos relacionamentos interpessoais dos trabalhadoresinCRUZ, Myrt Thânia de Souza, Org.; Barros Neto, João Pinheiro de, Org. Impactos da inteligência artificial na gestão de pessoas – São Paulo: Tikibooks, 2020.186p.; p.33-45.

VELOSO, Renato. Serviço social, trabalho e tecnologia da informação. Revista em Pauta: Teoria Social e Realidade Contemporânea, n. 27, p 71-90, 2011.

Published

2023-11-14

How to Cite

PADULA, R., & RICO, E. de M. (2023). Mapping possible paths database of public and public-private services in São Paulo at Clínica Psicológica Ana Maria Poppovic/PUC-SP. Revista ELO – Diálogos Em Extensão, 12. https://doi.org/10.21284/elo.v12i.16298

Issue

Section

Relatos de Experiência