O ensino da dança: O desafio de dançar com o outro
DOI:
https://doi.org/10.21284/elo.v2i1.15Abstract
Trata-se de um relato de experiência vivenciado no Projeto “Dançando na Escola” vinculado ao Programa de Extensão da UFMG. Neste projeto objetivou-se oferecer a vivência do ensino da dança contemporânea em uma escola pública de ensino especial. As atividades desenvolvidas deram-se a partir de vivências lúdicas, autônomas e criati- vas, possibilitando a construção de um dançar próprio e o diálogo entre a sensibilidade e a arte do dançar contemporâneo.
Palavras chave: autonomia, criatividade, dança contemporânea, educação especial. Áreas temáticas: Educação e cultura.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
A. Authors grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
B. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g. publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
C. The journal holds the right to make format, orthographic and grammatical changes in the article to ensure the language standards, respecting the author’s style as well.
D. The opinions expressed by the authors are of their exclusive responsibility.