Consumer’s hyper vulnebility in the age of marketing 4.0

Authors

  • Juliana Evangelista de Almeida Universidade Federal de Ouro Preto
  • Ana Laura Marques Gervasio Universidade Federal de Ouro Preto
  • Lucas Batista Americo Universidade Federal de Ouro Preto

DOI:

https://doi.org/10.32361/2022140214135

Keywords:

Self-determination, Hyper vulnerability, Data subject, Consumer, Marketing 4.0

Abstract

The presente article aims to analyse the consumer’s HyperVulneability in the Age of Maketing 4.0. Towards that end the efectiveness of the legislation is questioned, concerning the self-determination of the user facing the new forms of data treatment and the Marketing 4.0. Guided by a metodology of research of legal social, interdisciplinar and based on a deductive logical, this research has its theoretical framework the data owner’s hypervulnerability, the consumers in the marking 4.0 Age, using the Lei Geral de Proteção de Dados – LGDP, the text “Proteção de dados pessoais: a função e os limites do conhecimento” by Bioni (2020). From this analysis, the author intends to identify the flaws in the composition of the informativa self-determination, questioning its legislation operationality, the contratualization of the terms of use aplied by corporations, and the mechanisms that leads the Citizen to give away or claim his self-determination.

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Author Biographies

Juliana Evangelista de Almeida, Universidade Federal de Ouro Preto

Doutora e Mestra em Direito Privado pela Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais (PUC Minas). Especialista em Direito Civil pela PUC Minas. Bacharela em Direito pela PUC Minas. Professora da Universidade Federal de Ouro Preto. Coordenadora do Núcleo de Pesquisa em Direito Digital e Proteção de Dados e do Núcleo de Assistência Jurídica e Laboratório Jurídico (NPJ/UFOP). E-mail: juliana.almeida@ufop.edu.br.

Ana Laura Marques Gervasio, Universidade Federal de Ouro Preto

Mestra em Direito pela Universidade Federal de Ouro Preto (UFOP). Pós-graduada em Filosofia e Teoria do Direito pela Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais. Bacharela em Direito pela UFOP. Pesquisadora do Grupo de Estudos em Saberes Decoloniais. Mediadora e Conciliadora (EJEF/TJMG). Advogada. E-mail: ana.gervasio1@aluno.ufop.edu.br.

Lucas Batista Americo, Universidade Federal de Ouro Preto

Estudante do curso de Direito na Universidade Federal de Ouro Preto. E-mail: lucas.americo@aluno.ufop.edu.br.

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Published

2022-08-16

How to Cite

ALMEIDA, J. E. de; GERVASIO, A. . L. M.; AMERICO, L. B. . Consumer’s hyper vulnebility in the age of marketing 4.0. Revista de Direito, [S. l.], v. 14, n. 02, p. 01–21, 2022. DOI: 10.32361/2022140214135. Disponível em: https://periodicos.ufv.br/revistadir/article/view/14135. Acesso em: 22 nov. 2024.

Issue

Section

Articles