How can Human Resource Management motivate managers in times of crisis?
DOI:
https://doi.org/10.18540/revesvl8iss1pp21294Keywords:
Crisis Management. Human Resource Management. Managerial Motivation. Leadership.Abstract
This work is an academic and critical review based on a scientific article published by the ScienceDirect Platform, part of the Elsevier scientific database. The original article, entitled Human Resource Management System Strength in Times of Crisis, was published in the prestigious American Journal of Business Research, founded in 1973, with a high impact factor. This Journal has an H5 index of 209 points on Google Metrics. It is considered that original research contributes to the training of undergraduate and graduate students and future managers. It is relevant to the field of crisis management, as it offers practical and theoretical insights that enrich the training of students and professionals. By emphasizing the relevance of managerial motivation, efficient leadership and Human Resource Management that is attentive to cultural differences, the study demonstrates how organizations can prepare themselves to face the complex and dynamic challenges of the current organizational scenario. The application of this knowledge by future managers may not only improve their ability to make decisions and establish solid organizational links, but also ensure the sustainability of operations in adverse environments, encouraging innovative and resilient practices.
Downloads
References
ALMEIDA, A. et al. Estudantes do Ensino Superior: inseguranças e questionamentos em seu desenvolvimento de carreira. Revista de Casos e Consultoria, v. 15, n. 1, 2024.
ALMEIDA, A. et al. Oportunidades, Vantagens e Desafios do Ensino a Distância: percepções de estudantes de Administração do Rio de Janeiro. In: 35º ENANGRAD - Encontro Nacional dos Cursos de Graduação em Administração, Online, 2024.
BATISTA, M. et al. Uma iniciativa de educação profissional para a construção de carreira dos alunos de Administração. Research, Society and Development, v. 11, n. 2, 2022.
CALVOSA, M. O que é uma Resenha Acadêmica e Crítica? Oportunidades de Capacitação e de Desenvolvimento Acadêmico. In: III Seminário Virtual de Liderança e Gestão - Evento NEPE do Programa de Extensão DEGECAR, UFRRJ, Online. Dez.2022.
CALVOSA, M. et al. Precificação, estratégias e decisões empreendedoras: market fit e análise da concorrência no caso Sabor Anthigo. Cadernos EBAPE (FGV), v. 20, n. 5, p. 750–768, set. 2022. https://doi.org/10.1590/1679-395120210146
FERNANDES, A. et al. Empreendedorismo no Mercado Digital: como identificar e inserir ferramentas no negócio adequadas às demandas dos clientes digitais. Revista Valore, v. 7, n. 3, p. 47–66, 2022a. https://doi.org/10.22408/reva732022139247-66
FORTUNATO, W. et al. Escreva o Futuro Acadêmico: relato de experiência de estu-dantes de Administração da UFRRJ/CEDERJ em um Projeto de Extensão. EaD em Foco, v. 14, n. 2, p. e2255, 2024. https://doi.org/10.18264/eadf.v14i2.2255
FLORES, L. et al. The Applications and Opportunities of the Digital Metaverse in Academic and Professional Environments. REVES - Revista Relações Sociais, v. 7, n. 2, p. 20566, 2024. https://doi.org/10.18540/revesvl7iss2pp20566
JANUÁRIO, É. et al. Análise da capacidade dinâmica gerencial, envolvendo cultura organizacional e agilidade organizacional. International Journal of Scientific Management and Tourism, [S. 1], v. 10, n. 3, 2024.
LOPES, C. et al. Comunicação Empresarial e Gestão Ágil no Contexto Mundo VUCA. Gestão Contemporânea, v. 14, n. 2, 2024.
MARTINS, A. et al. Learning Analytics Aplicada às Áreas Pedagógica e Educacional: verificação do aumento da motivação e do desempenho acadêmico em alunos do nível superior. South American Development Society Journal, v. 10, n. 28, 2024.
MENDONÇA de SOUZA, F. et al. Gestão Estratégica de Pessoas e de Instituições no Ambiente VUCA. Revista de Ensino, Pesquisa e Extensão em Gestão, v. 7, n. 1, 2024.
MELO FRANCO, I. et al. What are the Expectations of Business Administration Stu-dents for Building a Career? Journal of Business and Management - IOSR-JBM, v. 25, p. 9, 2023.
QUEIROZ, A. de et al. Market Fit e Decisões Empreendedoras em uma Cidade De-sigual. Revista Brasileira de Casos de Ensino em Administração (FGV), v. 13, n 2, 2023.
PREDES JUNIOR, A. et al. Desafios entre Estudantes de Graduação: adaptabilidade profissional e busca pela autoestima. Revista UFG, Goiânia, v. 24, n. 30, 2025.
RODRIGUEZ de JESUS, L. et al. Por que é Como Estimular a Mentalidade Empre-endedora e a Criatividade em Estudantes Universitários? Revista Destarte, v. 13, n. 2, 2024.
SAMPAIO MARTINS, A. et al. Autoeficácia vs. Estresse: como gerar alunos mais comprometidos, com maior qualidade de vida e com sentimento de sucesso escolar? Revista UFG, v. 22, n. 28, 2022.
SANDERS, K. et al. Human resource management system strength in times of crisis. Journal of Business Research, v. 171, p. 114365, 2024. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2023.114365
THOMAZ, A. et al. Mentalidade Ágil e Folga Ágil Garantem Competitividade em Lon-go Prazo? Revista de Casos e Consultoria, v. 15, n. 1, 2024.
VILAS BOAS, A. et al. The Potential of Leadership: differences between mental mo-dels of leadership in the 20th and 21st centuries. Human Resource Manage-ment, v. 20, n. 1, 2023. https://doi.org/10.5772/intechopen.1002385
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 REVES - Revista Relações Sociais

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.