Factors that stand in the way of the quality of child education as the right of all and not a few!
DOI:
https://doi.org/10.31423/oikos.v31i2.9447Abstract
Government Education Institutions are constituted values ??of use, of collective consumption, indispensable for the integral development of the child, the economic and social increase and the reproduction of the workforce. However, studies show a paradox between the advancement of legislation that guarantees quality in early childhood education as a right for all and the realization of this right. Its precariousness is verified, mainly due to the low quality standard of the services provided by these institutions. To address this issue, the federal government as an educational policy provider has published the documents “National Quality Parameters for Early Childhood Education (2006) ” and the Quality Indicators for Early Childhood Education (2009) ”dealing with evaluation and monitoring for improvement. Quality of early childhood education. Given the above, this study aims to analyze whether these documents have been effective instruments for the adoption of measures aimed at improving the quality of early childhood education in the scope of early childhood education institutions of the municipal network of Recife-PE. From the analysis of the social representations of the managers and the professionals who work in the Early Childhood Education network, obstacles that go beyond the non-compliance with the implementation of what these documents propose.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores.
Os trabalhos publicados passam a ser propriedade da revista Oikos: Família e Sociedade em Debate. Deve ser consignada a fonte de publicação original. Para a disponibilização e utilização dos artigos em acesso aberto, o periódico adota a licença Creative Commons Attribution 4.0 International Public License: CC BY 4.0. Isso significa que outras pessoas podem compartilhar - copiar ou distribuir o material em qualquer mídia ou formato; adaptar - remixar, transformar e criar a partir do material para qualquer fim, desde que atribuído o devido crédito, fornecer um link para a licença e indicar se foram feitas alterações" (CC BY 4.0).
As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.
Quanto às questões de plágio, a Oikos utiliza o software de verificação de similaridade de conteúdo – política de plágio (CopySpider) nos artigos submetidos ao periódico.
Ao submeter o artigo, o autor se compromete que os dados relatados no artigo não são resultados de má conduta ética, tais como: dados produzidos, uso indevido de imagens, falsificação, plágio, autoplágio ou duplicidade. O autor declara que nada no artigo infringe qualquer direito autoral ou de propriedade intelectual de outrem, pois, caso contrário, ele poderá responder integralmente por qualquer dano causado a terceiros, em todas as esferas administrativas e jurídicas cabíveis, nos estritos termos da Lei nº 9.610/98