Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Current
Archives
Indexing
Indexing
Divulgadores e Métricas
Reviewers
2017
2018
2019
2020
Announcements
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 12 (2021): Continuous Publishing
Vol. 12 (2021): Continuous Publishing
Published:
2021-01-10
Artigos
The school principal’s action towards addressing high school dropout in the São Paulo state education network
Nonato Assis de Miranda, Cleidson Pereira Gonçalves
e021001
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
The university pedagogy and teacher training for basic education
approaches and challenges
Paulo Fioravante Giareta, Beatriz Mussio Magalhães de Paula, Flávia Moreira Ribeiro Ribeiro
e021002
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Does the order of the factors change the result?
Ester Mendonça Ramos, Maria Auxiliadora Bueno Andrade Megid
e021003
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Popular knowledge and Science Teaching
an investigation in the city of Laguna, SC
Karine Arriaga Almerini, Marcelo D'Aquino Rosa, João Vicente Alfaya dos Santos
e021004
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Race, class and gender
education and intersectionality from the perspective of ANPEd articles
Juliana Moreira Borges, Daniela Oliveira Ramos dos Passos, José Eustáquio de Brito
e021005
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Experience as a mobilising process in professional development
Pascal Roquet; Luciano Rodrigues Costa
e021006
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
FRANÇAIS (Português (Brasil))
AUTORISATION DE PUBLICATION (Português (Brasil))
NARRATIVE PRODUCTION IN THE ALTERNANCE TRAINING: A CASE STUDY WITH A STUDENT OF THE DEGREE IN COUNTRYSIDE EDUCATION
Marcelo Loures Santos, Daniela Queiroz do Prado
e021007
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
DANCE EXPERIENCE IN TEACHER EDUCATION
Luciana Haddad Ferreira, Victoria Ramos Takahachi
e021008
PDF (Português (Brasil))
PDF
“WAS THAT NICE WHAT THE MOLE DID?”: TALKING IN STORY CIRCLES WITH CHILDREN IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION
Bárbhara Elyzabeth Souza Nascimento, Ana Carolina Perrusi Brandão, Fabiana Andrade Santana Magalhães
e021009
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH
LEARNING ENGLISH: AN IMPERATIVE IN CONTEMPORARY TIMES
Rafaela Thomaz, Fernanda Wanderer
e021010
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
High abilities, psychomotricity and corporeity: a literature review study
Maria Beatriz Campos de Lara Barbosa Marins Peixoto, Vera Lúcia Messias Fialho Capellini, Fernanda Rossi
e021011
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
THE CONCEPTION OF TEACHER TRAINERS ON PEDAGOGICAL COMPONENTS
Ilma Maria Fernandes Soares
e021012
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Academic production in rural education in the graduate programs of the Federal University of Piauí
Maria Clara de Sousa Costa, Marli Clementino Gonçalves
e021013
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
SOCIAL REPRESENTATIONS OF DISCENTS OF THE FOOD ENGINEERING COURSE ON THE RELATIONSHIP - STUDENT TEACHER
Marinalva Lopes Ribeiro, Alexsandra de Santana Soares Silva
e021014
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
TRAINING NEEDS FOR TEACHERS AT THE BEGINNING OF THE CAREER
Neusa Ambrosetti, Eliara de Oliveira Coelho
e021015
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
TRAFFIC EDUCATION: DEHUMANIZING EDUCATIONAL PROCESSES
Aldiôney Pereira de Melo, Tiago Zanquêta de Souza
e021016
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Continuing education of Spanish teachers in the context of Action Research
Caroline Gonçalves Feijó-Quadrado, Paula Bianchi
e021017
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Voices and senses of adolescents: Notes Vigotski’s Psychology
Aline Guilherme de Melo, Ana Ignez Belém Lima, Suzanne Rocha Bandeira
e021018
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Ingenious experiences in healthcare education: a debate on cognitive policies
Suiane Costa Ferreira
e021019
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
The principle of participation and materialization in municipal education systems: perceptions of members of Municipal Education Councils
Raimunda Maria Cunha Ribeiro
e021020
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Mental health and psychological distress in university students
Emilia Suitberta de Oliveira Trigueiro, Germana Freire Rocha Caldas, João Marcos Ferreira de Lima Silva
e021021
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Piauí Municipal Education Councils: Composition, Functions And Difficulties Faced In The Exercise Of Social Control
Tulyana Coutinho Bento Pereira, So, Jairo de Carvalho Guimarães
e021022
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Qualis Periódicos
Qualis A2
Keywords
redes
Social Network
@educacaoemperspectiva
Educação em Perspectiva
membro
Membro
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians