Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Current
Archives
Indexing
Indexing
Divulgadores e Métricas
Reviewers
2017
2018
2019
2020
Announcements
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 10 (2019): Publicação Contínua
Vol. 10 (2019): Publicação Contínua
Published:
2019-02-08
Editorial
Editorial
Publicação contínua, v. 10, jan./dez. 2019
Joyce Wassem
e019045
Dossiê
Apresentation: Researching is to strange reality
subjectivation process and everyday life
Eduardo Simonini, Roberta Carvalho Romagnoli
e019044
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
Sobre a (im)possibilidade de dar voz aos usuários das políticas públicas
reflexões a partir da prática intersetorial
Roberta Carvalho Romagnoli
e019002
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
Estamos voando sobre uma bola de fogo
movimento, multiplicidade e realidade cotidiana
Eduardo Simonini
e019005
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
A potência das imagens e da fabulação criadora para o pesquisar no cotidiano escolar
Janete Magalhães Carvalho, Steferson Zanoni Roseiro
e019006
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
Atlas narrativo de vidas na rua
experimentações éticas de uma metodologia
Diego Arthur Lima Pinheiro, Luis Antônio dos Santos Baptista
e019008
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
“Colocando as miçangas na guia”
o pesquisar em saúde nos terreiros de umbanda
Matheus Barbosa da Rocha, Ana Kalliny de Sousa Severo, Antônio Vladimir Félix da Silva
e019009
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
Actualité de la perspective schizoanalytique
étonnement, énonciation, subjectivation
Sébastien Pesce
e019014
FRANCÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
Acoso y hostigamiento sexual en el ámbito universitario, los caminos de la práxis
Maria Jose Garcia Oramas
e019015
ESPANHOL (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
Procedimentos didáticos de invenção
a potência dos signos das artes
Karen Elisabete Rosa Nodari, Sandra Mara Corazza
e019016
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
Pesquisa e prática discursiva sobre currículo na comunidade acadêmico-científica
territórios e conexões
Sandra Kretli da Silva, Priscila dos Santos Moreira, Nathan Moretto Guzzo Fernandes
e019017
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
Reparar nas coisas
de repente algo acontece e somos outro
Rosane Preciosa
e019018
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
Produção de conhecimento e cotidiano
desafios para a pesquisa na afirmação da vida
Ana Karenina de Melo Arraes Amorim, Maria Teresa Lisboa Nobre Pereira
e019019
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
Estranhamentos na Pesquisa Bibliográfica
invenção cartográfica na busca sistemática
Simone Mainieri Paulon, Ariadne Cedraz de Cerqueira, Fernanda Goulart Martins
e019020
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
Artigos
Collaborative construction of a didactic sequence
a tool for the development of teacher and student authorship
Fabiana Silva Soares Vieira, Ana Silvia Moço Aparicio
e019001
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
Diversidade e diferença
movimentos do currículo nos murais de uma escola
Amarildo Inácio dos Santos, Gicele Maria Cervi
e019003
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
A percepção da prática pedagógica pelo discente de matemática do PARFOR
Francisco Willams Campos Lima, Emina Marcia Nery dos Santos
e019004
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
A relação da escolarização e os efeitos para a escolha do projeto de vida de estudantes surdos
Arlete Marinho Gonçalves
e019007
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
Educação integral em tempo integral
o bairro como território educativo
Daniel Rômulo de Carvalho Rocha, Maria Celeste Reis Fernandes de Souza
e019010
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
Judicialização da educação de surdos
caminho para sua efetivação?
Cássia Sígolo Rodrigues, Ana Elisa Spaolonzi Queiroz Assis
e019011
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
As marcas das relações culturais entre crianças e adultos: um diálogo com a sociologia da infância
Samantha Dias de Lima, Renata Cristina Lacerda Cintra Batista Nascimento, Ana Sebastiana Monteiro Ribeiro
e019012
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
Implementação da educação escolar indígena Guarani/Kaiowá no território etnoeducacional Cone Sul
Noêmia dos Santos Pereira Moura, Andréia Nunes Militão
e019013
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
Internship, research and geometry in early childhood education
a study on (de)composition of geometric figures
Simone Damm Zogaib, Vânia Maria Pereira dos Santos-Wagner
e019021
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
The reflective registry as a teacher fighting instrument
Cristina Carvalho, Monique Gewerc
e019022
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
Importance of the institutional program of teaching initiation scholarship (PIBID) in the trainning of the academics of the biological sciences course
Junielson Soares da Silva, Stephanne Marques Araújo Fernandes, Romildo Ribeiro Soares
e019023
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
Training of the teacher of chemistry in Brazil
the curricular logic of the license
Ireuda da Costa Mourão, Evandro Ghedin
e019024
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
The interference of social vulnerability on educational opportunities in urban territories
Silvana Menegoto Nogueira Di Giusto, Vanda Mendes Ribeiro
e019026
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
The problem solving and the investigative experimentation in the curricular guidelines for the elementary and middle school in Brazil
João Manoel da Silva Malheiro, Odete Pacubi Baierl Teixeira
e019027
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
The beginning of teaching in two countries
reflections in an online forum
Rosa Maria Moraes Anunciato
e019028
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
Contributions of the methodology of narrative productions in the degree in rural education
Marcelo Loures dos Santos, Diego Gonzaga Duarte da Silva
e019029
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
The liberation of the oppressed
Kelma Fabíola Beltrão de Souza
e019030
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
The continuing teachers education of a paulista city according to pedagogical counselors
Marco Aurélio Alves, Elvira Cristina Martins Tassoni
e019031
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
Historical panorama of science teachers’ training
problems and implications permeating the Law of Guidelines and Bases
Claudení Marques Santos, Lucia Helena Pralon de Souza
e019033
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
School longevity in low-income families
explanatory factors of the phenomenon in brazilian studies
Anandra Santos Ribeiro de Oliveira, Marlice de Oliveira e Nogueira
e019034
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
Flexa Ribeiro
education secretary of Carlos Lacerda in Guanabara (1960-1965)
Maria Angélica da Gama Cabral Coutinho, Fernando César Ferreira Gouvêa
e019036
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
Teacher narratives on evaluation
how to evaluate the student without reducing final numbers?
Carla Melo da Silva, Mônica da Silva Gallon, Zulma Elizabete de Freitas Madruga
e019037
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
Civic-patriotic festivities in the formation of brazilian youth in the border cities of Porto União (SC) and União da Vitória (PR) in 1941
Márcia Marlene Stentzler, Marina Gabrielli Topolski Chelepa
e019038
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
Knowledge, practices and challenges of teaching babies in child education
Raiza Fernandes Bessa de Oliveira, Maévi Anabel Nono
e019039
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
The continued teacher training through three perspectives
the common pedagogical sense, training packages and the pedagogical praxis
Evandro Consaltér, Altair Alberto Fávero, Carina Tonieto
e019040
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
Descolonial epistemologies from the site to the global
memories of the feminist movement
Adriana Lessa Cardoso, Márcia Alves da Silva
e019041
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
On being big and not being seen
the woman in precious
Nathalye Nallon Machado, Anderson Ferrari
e019043
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
Relatos de experiência
Debating ethics in research with humans by a simulated jury
experience report
Janaína Pereira Pretto Carlesso
e019025
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
Different didactic strategies in science teaching
informative text and video
Karoline Duarte Lopes, Cirlande Cabral da Silva
e019035
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
Pesquisas
Adoption of the moodle by university teachers in the actor-network theory perspective
Márcia Melo Bortolato, Dulce Márcia Cruz
e019032
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
Pedagogy of images in children education
mini-stories and the pedagogical documentation
Cristiele Borges dos Santos, Elaine Conte, Adilson Cristiano Habowski
e019042
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Qualis Periódicos
Qualis A2
Keywords
redes
Social Network
@educacaoemperspectiva
Educação em Perspectiva
membro
Membro
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians