Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Current
Archives
Indexing
Indexing
Divulgadores e Métricas
Reviewers
2017
2018
2019
2020
Announcements
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 11 (2020): Continuous Publication
Vol. 11 (2020): Continuous Publication
Published:
2020-03-23
Editorial
Editorial
Publicação contínua, v. 11, jan./dez. 2020
Joyce Wassem
e020046
Apresentação
Teaching training and professional development
controvérsias, desafios e perspectivas
Osmar Hélio Alves Araújo, Ivan Fortunato
e020045
Dossiê
From teacher educator to teacher educator
four challenges to graduate teachers in pre-service teaching courses
Osmar Hélio Alves Araújo, Ivan Fortunato
e020004
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Teacher education
senses and discourses of children education teachers as time and voice holders
Julice Dias, Rosa Elisabete Militz Wypyczynski Martins, Luiz Martins Junior
e020005
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Initial education of basic education teachers in Brazil
a historical and political-legal reading
Emerson Augusto de Medeiros, Ana Maria Iorio Dias, Ercília Maria Braga de Olinda
e020006
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Professional development of beginner teachers
impacts of the action of pedagogical coordination
Silmara de Oliveira Gomes Papi
e020007
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Learning, professional development and teacher personality
contributions of the historic-cultural approach
Isauro Núñez Beltrán, Betania Leite Ramalho
e020008
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Teacher professional development
theoretical courses, perspectives and (dis)continuities
Lúcia Gracia Ferreira
e020009
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Dialogue learning in the tissues between life, training and teacher work
Elisangela André da Silva Costa, Maria Socorro Lucena Lima
e020010
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Teacher's professionality and class directing teacher project
reflections from vocational schools in Ceará, Brazil
Maria Cleide da Silva Ribeiro Leite, Francisca Rejane Bezerra Andrade
e020011
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Teacher education based on pedagogical research
a study of the practicum in teaching masters
Flávia Vieira, José Luís Jesus Coelho da Silva, Maria Teresa Machado Vilaça
e020012
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
To revolutionary teacher education
Proposing evidence-based interventions
Steve Bissonnette, Clermont Gauthier, Marie Bocquillon
e020013
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
FRENCH (Português (Brasil))
Ethnic-racial diversity, professional training and teaching work
asymmetries and symmetries at the present times
Elcimar Simão Martins, Selma Garrido Pimenta
e020014
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Artigos
Literature and aesthetic education in child education
reflections on proposals for a textbook
Amanda Valiengo, Elieuza Aparecida de Lima, Mariana Sampaio
e020001
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Spacialising educational places
resistances in the daily life of early childhood
Leonardo Longen Neves, Rosânia Campos
e020003
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
The person with intellectual disability and the conceptions of special education teachers
Andressa Caetano Mafezoni, Caroline Simon
e020015
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
The Methodological conceptions of deaf education
memories of the soap opera "sol de verão"
José Anchieta de Oliveira Bentes, Huber Kline Guedes Lobato, Fábio Augusto Teixeira Rodrigues
e020016
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
The role of curricular stage supervised in teaching training in the area of natural sciences
conceptions of trainees regarding the practice of teaching
Youry Souza Marques, Flávio Popazoglo
e020017
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Narrative inquiry
reflections on productions of the last 14 years
Deusodete Rita da Silva Aimi, Filomena Maria de Arruda Monteiro
e020018
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Teaching reading from a metacognitive perspective
effects on reading behavior
Maria Clara Maciel de Araújo Ribeiro, Vanuze Maria Pacheco Cavalcante, Cláudia Tatiana Prates Nunes
e020019
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Photography workshops in a feminine prision
educational possibilities for under freedom privation students
Lidiana Petry, Fabiane Olegário
e020020
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Contexting rural spanish education in the XX and XXI Centuries
Flávio Reis dos Santos
e020021
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Mediations of reading as a strategy for text comprehension by 6-year-old children in the literacy process
Geisa Magela Veloso
e020023
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Life story and teachers' education
a research of the state of art
Nayara Cristina Bagatin Corrêa, Jacques de Lima Ferreira, Brígida Karina Liechocki
e020024
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Education public policies and the establishment of the Open University of Brazil
Elcimar Malta, Karl Schurster
e020025
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Teacher motivation
permanence or withdrawal in the profession?
Andressa Wiebusch, Rafael Faermann Korman, Bettina Steren dos Santos
e020026
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Educational policies and the “Nem Nem” generation
an analysis regarding the New Public Management
Thaís Godoi Souza, Maria Eunice França Volsi, Jani Alves da Silva Moreira
e020027
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Relationships between the senses of the study activity and theoretical thought
Rafael García Cañedo, Eliéte Zanelato, Sônia da Cunha Urt
e020028
ESPANHOL (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Early childhood municipal teachers in Curitiba
prospects of Union representation
Daniela Sanches Salsamendi, Angela Maria Scalabrin Coutinho
e020029
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Formation amid instrumentalization and criticity
critical theory conceptual elements to the educational field
Viviane Prux Branco, Filipi Vieira Amorim, Carmen Lúcia Fornari Diez
e020030
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Good teaching practices in the initial training of teachers licensed in physical education
Jairo Antônio Paixão, Jefferson Teixeira de Sousa, Ederley Emanuel Souza
e020031
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Future of labor and education
from bibliographical insights to theoretical issues
Marcelo Lim
e020032
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Black Popular Education
brief notes of a concept
Natalino Neves da Silva
e020033
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Training Center of Professionals in Education and Care of the Deaf (CAS)
pedagogical practices of integration and inclusion in deaf education
Eliane Telles de Bruim Vieira, José Raimundo Rodrigues, Lucyenne Matos da Costa Vieira-Machado
e020035
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Human sexuality in biology textbooks more distributed by the National Program of Textbooks 2015 in Brazil
Bruno Ferreira, Luisa Aguiar Machado, Ana Júlia Lemos Alves Pedreira
e020036
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Idiossincrasias para e nas licenciaturas em Educação do Campo
Célia Beatriz Piatti
e020037
Social representations of High School students on the pedagogical practices of History teachers
Rosimeire Ferreira Diniz, Vânia Maria de Oliveira Vieira
e020038
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Difficulties and resistances to writing tasks
experiences of brazilian students in international exchange
Messias Dieb
e020039
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Challenges in school management
leadership under discussion
Almir Paulo dos Santos, Moises Marques Prsybyciem, Juliane Bonez
e020040
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
EJA (ADULTS AND YOUNG PEOPLE EDUCATION) INTEGRATED TO PROFESSIONAL EDUCATION
REFLEXION ABOUT PROEJA (PROGRAM OF ADULTS AND YOUNG PEOPLE EDUCATION) IN THE STATE OF AMAPÁ
Arleson Noite Ribeiro, Valeria Silva de Moraes Novais
e020042
Reassignment of student self-organization at EFA Marilândia
possibilities, advances and challenges
Felipe Junior Mauricio Pomuchenq, Franklin Noel dos Santos
e020043
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
INCARNED CHILDREN
PLURALITIES AND ADVERSITIES NOT INCORPORATED IN THE BNCC
Adriana do Carmo Corrêa Gonçalves, Vânia Carvalho de Araújo
e020044
Relatos de experiência
Science club in chemistry preservice teacher training
Jackson Gois, Juliana Delucia
e020002
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Human rights in the 21st century
interligations between migratory processes and education
Marisa Soares, Luis Antonio Ccopa Ybarra
e020034
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
A construção de uma disciplina da Pós-Graduação em Educação de forma integrada à movimentos sociais populares
José Douglas de Abreu Araújo, Pedro José Santos Carneiro Cruz
e020041
Pesquisas
What do theses and dissertations say about the use of religious spaces by the public schools in the context of integral time education?
Flávia Russo Silva Paiva, Lígia Martha Coimbra da Costa Coelho
e020022
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Qualis Periódicos
Qualis A2
Keywords
redes
Social Network
@educacaoemperspectiva
Educação em Perspectiva
membro
Membro
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians